Hugo & Geesje into Sri Lanka again and India

Wayanad - Neeleshwar

Reizen van Wayanad naar Neeleshwar

Donderdag 5 maart, we vertrekken uit het Tranquil resort. We vinden het prima. Toch beetje bijzonder hotel/resort. Hoe moet ik het zeggen, een soort schoolreisjes gevoel. Alles is voor je bedacht, vaste tijdstippen waarop gezamenlijk thee gedronken wordt, een borrel besteld kan worden, er wordt gegeten etc. En het personeel is beetje sturend. Wat minder aardig.

Vandaag rijden we naar zee, we gaan naar een resort aan zee. We hebben genoeg tijd zegt Murthy, dus we kunnen onderweg weer stoppen wanneer jullie maar willen.

We rijden door een heel groot gebied met voornamelijk koffie en thee plantages. We zien het boeren leven weer overal, maar komen ook door vele kleine en middelgrote plaatsjes. Heel langzaamaan zien we ook dat het een beter ontwikkeld gebied wordt. We zijn inmiddels in een andere staat, Kerala. Murthy zegt dat Kerala een van de rijkere staten van India is. Hier zien we ook dat het contrast erg groot is. Kleine (voor onze begrippen armoedige) huisjes tot landhuizen die bijna op paleizen lijken. We drinken koffie en lunchen in kleine lokale cafes. En overal waar we komen zijn we de enige blanken. Soms zijn we ook een beetje een bezienswaardigheid, lijkt het wel. Dan wil men met ons op de foto.

Onderweg stoppen we nog bij een huis waar Murthy ziet dat ze cashewnoten verbouwen. En ook daar worden we weer uitgenodigd om op het erf te komen kijken. De mevrouw spreekt redelijk Engels, ze laat zien hoe ze de rijst aan het verwerken zijn. Als haar man er aan komt lopen willen ze graag samen poseren voor ons. Het samen lunchen met Murthy bevalt ons goed. Hij zorgt dat we altijd typisch Indisch eten, niet te spicey. En het kost ook nog eens bijna niets.

Na een hele dag onderweg komen we aan bij het resort. En dat isā€¦.werkelijkā€¦een soort van ā€œHeaven on Earthā€. Het is hier vwb temperatuur warmer dan de rest waar we tot nu toe verbleven. Dit is een beetje zoals we vanuit Sri Lanka gewend zijn, erg warm dus.

Twee dagen op het Hermitage resort

Het is een Ayurveda resort, alles gericht op het welzijn van de mens. We hebben een prachtig huisje, met badkamer deels in de open luncht. ā€˜; morgen en ā€™s avondsā€¦we eten op het strand, voeten in het zand. ā€™s Ochtends staat er al vers gezette koffie voor de deur van je huisje en ligt er een krantje, om 8 uur is er yoga (was helemaal perfect), het zwembad is lekker warm, nou jaā€¦ kortom je wordt volledig in de watten gelegd. We kunnen gratis naar een Ayurveda specialist (arts) die bepaald welk type (vanuit Ayurveda) je bent en wat dan het beste bij je past vwb voeding en beweging. Enā€¦wat heeft ze goed nieuws voor mij.. intensieve sport (zoals fitness, met gewichten enzo) is niet goed voor mij. Ik kan beter yoga, wandelen, zwemmen. Nou dat past me wel. Voor Hugo mag intensievere sport wel. We maken lange strandwandeling, en ook hier zijn we de enigen op het strand. We gaan ook naar de spa, doen massage en ook oliegieting op je voorhoofd. Als herboren komen we terug.

Verder gaan we een dag op een houseboat door de Kerala backwaters. Het is een boot waar je met 2 mensen op kunt logeren. Op het voordek staan 2 fauteuils , een tafel en 2 stoelen om aan te eten, in de ruimte er naast is een slaapkamer met wc en douche, daarachter de keuken. Er is 3 man personeel aan boord, de stuurman, de kok en iemand die beetje Engels kan en ons bedient. Wat een heerlijke dag, lekker wind door de boot, en vanaf het water zien we de natuur en ook kleine dorpjes aan ons voorbij gaan. Ik weet eigenlijk niet of dit de manier was waarop men vroeger maharadjaā€™s of andere hooggeplaatste mensen over het water vervoerde.

En dan is het zondag 8 maart, we vertrekken uit dit prachtige resort. Met wel beetje weemoed. We hadden hier nog wel langer willen verblijven. Maarā€¦. We zijn hier om India te bekijkenā€¦ en dat gaat natuurlijk niet als je in resort lekker aan het zwembad blijft liggen. Dus koffers weer gepakt, we gaan naar Hassan. Alweer de laatste plaats we naar toe gaan.

Diny

Wat een avontuurlijke reis geweldig mooi!

Auk

Jullie reisverhalen zijn leuk geschreven. Boeiend en niet saai. Nog veel plezier daar en laat Corona maar aan ons over. ??

Lucianne

Wat weer ontzettend leuk om zo aan de zijlijn met jullie mee te reizen!
Geniet van jullie verdere reis!