Hugo & Geesje into Sri Lanka again and India

Vakantie - deel 3

Vakantie deel 3: Vrijdag 8 maart – Vrijdag 15-3, Rondreis 2e week

Het vorige verslag schreven we vanuit Kandy. Daar hebben we nog de botanische tuinen bezocht. Er stond ook nog een traditionele dans op het programma, maar dat hebben we maar geskipt.

En dan reizen we verder door de prachtige natuur, de bergen in tot Nuwara Eliya. Het is een en al theeplantages en groentevelden. Prachtig. Onderweg bezoeken we een theefabriek en krijgen uitleg over het gehele proces van planten t/m verkoop. En we eindigen in een oude theefabriek dat is omgebouwd tot hotel. Dat hadden ze erg mooi gedaan, heel industrieel. En daar is ook het filmpje gemaakt over de stoommachine. Inmiddels zitten we dan op 1980 m hoogte. En bijna niet te geloven, we hebben het ’s nachts koud, ’t is 11 graden. Twee dagen later trekken we verder, we dalen weer af naar beneden en eindigen in Yale, dichtbij de kust en direct grenzend aan het Yale National Park. Daar gaan we de volgende dag op safari. We zien olifanten, krokodillen, buffelo’s, wilde zwijnen; de leopard laat zich niet zien. Dan weer verder naar Galle, de stad die door de Nederlanders is gesticht (in de tijd van de nederlandse bezetting). Bijzonder om ineens in een Nederlandse kerk te staan en daar Nederlandse graven te zien. We eindigen de reis in een strandhotel In Beruwla. Nog 2 dagen relaxen en dan zit de vakantie erop.

We raken ook een beetje vermoeid van het vele reizen, soms vele uren achtereen in de auto. Hugo heeft wellicht kou gevat toen we in de bergen zaten, hij voelt zich niet helemaal fit. En ja… dan begint het denken aan thuis toch te komen.

Inmiddels zitten we op het vliegveld als ik dit schrijf. Vanavond hebben we gegeten bij ons gastgezin. Ze hadden ons uitgenodigd nog te komen eten voor we naar Nederland zouden gaan. Johanna is er ook. En het is bijzonder. Het voelt toch weer een beetje als thuis komen. Dushanti en Udaya hebben een enorme maaltijd gemaakt. Heerlijke Sri Lankese gerechten. En…..voor deze keer eten ze allemaal mee aan tafel. Ik merk dat ze het ongemakkelijk vinden. Maar ze doen het blijkbaar voor ons. Het was echt leuk.

Zeven weken geleden begon ons avontuur bij deze mensen thuis. En hier sluiten we het ook af. Het voelt goed. De cirkel is rond. En ja… we zouden nog wel langer kunnen blijven, in dit mooie land, met de vele lieve mensen waar we een tijdje mee hebben mogen optrekken en de altijd warme temperatuur. Maar het is ook goed om naar huis te gaan. Naar de lieve mensen daar.

Om 20.30 staat onze taxi voor. We zeggen uitgebreid gedag. En ja…. Misschien komen we inderdaad nog wel weer keer terug.

We hebben de dikke trui en sokken in de rugzak. Over ongeveer een uur kunnen we het vliegtuig in. Op naar Nederland, op naar huis.

Voor de laatste keer liefs uit Sri lanka, Hugo en Geesje

Diny

Geweldig dat jullie zoveel moois hebben gezien op deze reis!
Een heel andere wereld,
Daar hebben jullie samen veel van genoten!
Nu een goede terug reis en alvast welkom thuis in Hijken
Tot horens liefs Diny

Linda

Prachtig! En wat heerlijk om weer thuis te komen. Super leuk om zo een beetje met jullie mee te zijn gereisd. Tot snel. Liefs Linda

Marius

Goede reis terug!

Lous

Een geweldige ervaring rijker en tevreden terug naar sweet home?. Goede reis gewenst Hugo en Geesje en tot snel om alle belevenissen te delen?

Ada

Bedankt voor al jullie verhalen. Het was een belevenis ook voor mij. Maar ook fijn dat jullie weer thuis zijn!

Belita

Ha Hugo en Geesje
Wat een mooie reis hebben jullie gehad!
Hopelijk ook een goede terugreis.
De truien en sokken kunnen inderdaad nu wel weer aan; welkom in NL ??.
En tot gauw!
??

Geesje

Welkom Thuis!!
liefs en tot gauw!

Jos

Hallo Hugo en Geesje,
Voor mij als volger is het heel bijzonder wat jullie hebben meegemaakt en heb jullie verhalen met veel aandacht, invoelend en vaak met verbazing gelezen in welke omstandigheden daar wordt geleefd en gewerkt. Door de verhalen was het net alsof ik als lezer ook daar was. Jullie schrijfstijl bracht mij weer even terug naar jullie wereldreis in 1998, die je ook zo meeslepend hebben gedeeld. Hoop dat je inmiddels goed bent thuisgekomen in Hijken en aan de “verwerking” kunnen beginnen, want het moet volgens mij wel zulke diepe indrukken hebben achtergelaten dat die wel een tijdje de boventoon voeren en een plaats gegeven moeten worden.
Groet en tot ziens, Jos.

Felix & Gerry

Als het goed is zijn jullie weer terug in Hijken en inmiddels al een beetje kunnen acclimatiseren! Bedankt voor jullie prachtige verhalen over deze bijzondere reis, het was erg leuk om op deze manier een beetje met jullie te zijn meegereisd. Tot snel...groetjes van ons