Hugo & Geesje into Sri Lanka again and India

Werk en Verblijf

We gaan 4 weken vrijwilligerswerk doen. Dat verloopt via de organisatie Projects Abroad.

Hugo gaat ICT lesgeven op "Tissa National College" in het noorden van Kalutara. Er gaan 3000 kinderen naar deze school, in de leeftijd van 6 - 19 jaar (grade 1 - grade 13). De school is in 1936 opgericht. Het is ongeveer 8 km van het gastgezin waar we verblijven.

Geesje gaat werken in het "Nagoda General Hospital" op de afdeling Farmacie. Het is een overheids-ziekenhuis met veel specialismen. Er werken 127 dokters en 650 verplegend personeel. Ongeveer 100 jaar geleden is het gestart als Militair Ziekenhuis. Het ziekenhuis is op loopafstand van het gastgezin. Wat het werk exact gaat inhouden... dat zien we daar. Dus dat horen jullie een volgende keer.

We verblijven deze gehele periode bij een gastgezin in Kalutara (Nagoda street). Het gezin bestaat uit vader, moeder en 2 zoons (12 en 14 jaar). De ouders spreken goed Engels. We zijn volledig bij hun te gast, we eten met de familie mee. Onze eerste indruk van het huis (via googlemaps) is erg goed. In het huis is de bovenverdieping volledig beschikbaar voor gasten. Voor zover we het begrijpen zijn er nog 2 vrijwilligers tegelijk met ons bij dit gezin.

Zie de foto's. En de verhalen gaan uiteraard volgen.

Douwe Wienke

Hoi Geesje en Hugo,

Heel veel plezier en succes met jullie vrijwilligerswerk.
Het geeft ongetwijfeld veel voldoening om dit werk te doen.
Ben benieuwd naar jullie verhalen.

Groeten,
Douwe

Henrieke

Hoi Geesje,
Nogmaals: goede reis en heel veel plezier!

Hartelijke groet,
Henrieke Kalumba